Tuesday, January 29, 2013

rupanya, sejauh itu cuma persahabatan kita. aku tak pernah terlintas di fikiran aku yang kau tolak aku ke tepi. dulu, kau yang beria ria meyakinkan aku bahawa kau takkan pernah tolak aku ke tepi. malah, kau selalu menuduh bahawa aku yang pertama yang tolak kau ke tepi. tapi sekaran, semuanya sudah jelas. kawan ke begitu? sahabat ke begitu? bila ada yang tersayang, kau buang aku, kau campak aku ke tepi? rupanya setakat itu cuma persahabatan kita. kau berbeza dengan dia. dia yang tak perna menjanjikan aku apa apa, masih ada setia di sisi aku. walau sudah beberapa kali dia mempunyai yang tersayang. dia tak pernah tinggalkan aku. dia tak belot dengan persahabatan ini. begitu juga dengan kamu. hanya kerana aku tolak kamu, kamu terus menghilang dalam persahabatan. kau semua sama.

No comments:

Post a Comment