Tuesday, April 2, 2013

aku bosan dengan manusia sekeliling yang tak habisan menghina, menyalahkan dan menaburkan fitnah. aku bosan dengan kehidupan ini. ingin saja aku berlalu pergi dari sini. melangkah ke tempat lain. melangkah ke tempat di mana semua ini tak wujud. kenapa manusia begitu?

aku sudah bosan mendengar orang berkata bahwa aku dan dia begini begitu. aku terlalu muak dan bosan dengan kehidupan ini. berilah aku peluang untuk aku mencari diri aku. mencari identiti. bukan menenggelamkan aku. bukan menolak aku jatuh ke dalam gaung.

sepi itu ternyata labih indah berbanding punya teman sekeliling tapi asyik mengomen, merungut dan menyalahkan antara satu sama lain. aku lebih rela bersendirian jika ini yang kau tawarkan dalam persahabatan. sepertinya tiada guna kau sebagai sahabat yang kononnya ingin bersama waktu senang dan susah.

No comments:

Post a Comment