Wednesday, December 12, 2012

bukan semuanya senang.

kadang kala, orang bertanyakan aku,
kenapa kau sedih?
macam mana aku nak letakkan semua kesedihan aku dalam satu ayat?
aku tak mampu buat semua itu.
aku tak mampu nak letakkan kesedihan aku dalam satu ayat
apatah lagi satu perkataan.
itu aku tak mampu untuk membuatnya.

dan mereka-mereka mula menjauhi aku
katanya, aku tak mampu meluahkan rasa aku
benar, aku memang tak mampu
aku tak mampu nak luahkan perasaan aku.
aku tak mampu nak ceritakan segala kesedihan ini
benarlah orang kata,
kawan ketawa senang di cari, kawan menangis bersama susah.
tak boleh ke aku sedih tanpa beritahu sesiapa apa yang ku rasa?
aku ingin menceritakan ini kepada semua orang.
tapi aku tak boleh.
aku xboleh letakkan semuanya dalam ayat.

pergilah kasih, kejarlah keinginanmu,
selagi masih ada waktu,
jangan hiraukan driku,
aku rela berpisah
demi untuk dirimu,
semoga tercapai segala keinginanmu. 

Allah sahajalah yang tahu segala keperitan ini.


No comments:

Post a Comment