Saturday, March 27, 2010


huhu.
mata aku dh nk tercabut nie
tlg!!
setelah semalaman n sharian aku berhempas pulas mnyiapkan assgmnt aku.
alhamdullilah siap jua akhirnya.

****

semalam, aku dh pndai download lgu2. memg aku kuno sket bab tenet nie. hehe. aku dh down laod lgu yg btl2 buat aku mngis. aku dh post lirik dia. nma lgu tu tumse hi. bca n hayatilah. lgu tu mcm univrsal, xtrtakluk hnya untk lovey dovey jer. mom n daughter pown blh. xtually bila aku dgr lgu tu aku tringt kt ma aku. hehehe. im such a baby. missin mom like 10 years old kid. but siyesly, i miss my mom, my dad, n my lil sis, ayu. ble r nk blik?

****

hduh.. feelin lah plak ptg2 nie. aku dtg utp pown coz my mom n my dad. klu ikutkan hti, aku nk blaja sal bakery. coz dh lma gler aku mnt bakery but in the same time, i like engineering. bakery was the best job for me. hehehe. memg xspadan lgsg dgn personaliti aku yg serabai nie. huh. tp, ye lah, mnusia, bile dgr cos seni kulinari, msti dpndng rendah. aku xmhu ma n pa dpndg rendah, jd, ble aku ambik engineering nie, hopes dpt mmbggakan parents aku. aku xprnh membggakan parents aku. ye lah, im a stupid kid since i was in primary skul untill now. but, mybe coz i never betrayed them, n god bless me, i got the highest result for spm in my family. alhamdullilah. if compared to my bro, they are more making my parent proud. they go to prestigate skul where i just go to ordinary skul. they can communicate well, where, i just a little girl that cant speak to others freely. they can go to prestigate university. my bro doesnt have bad attitude like me such waking up ver late in the morning, loud voices, lazy, they were perfect son while im the bad daughter. i can see happiness in their faces, where im just getting struggled to survive in life. finnaly, impian aku untk ke oversea trut trkubur. but im heppy here. i hope, i can satisfied them with my sweat.

****

for my mom n my dad

Ibu bergenang air mataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tak pula kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu yang telah terkorban
Tak dapat kubalasi akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amatlah aku harapkan
Kerana disitu letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahgia ibu di dunia dan di akhirat sana...

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang engkau berikan
Ibu... dengarlah rintih hatiku untukmu ibu

No comments:

Post a Comment